Glöm på mitt kommando?

En sak som jag tycker är konstig är följande:

När jag åker tåg till Växjö så är Växjö ibland slutstation, då händer något konstigt. Nämligen det att konduktören eller konduktörskan ropar ut något i stil med:

"Mina damer och herrer, vi anländer nu till Växjö. Växjö är också tågets slutstation. Vi ber er att titta extra noga på era platser innan ni går av så att ni inte har glömt något."

Varför gör SJ detta utrop?

Är de oroliga att resenärerna ska glömma något på tåget?
Har de verkligen börjat vara service minded?
Glömmer resenärer mer saker på slutstationen än på andra stationer?

Nej det finns ingen bra anledning . På de andra stationerna, där det är lika många eller fler som går av, spelar det inte så stor roll tydligen. Iallafall inte om SJ får bestämma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0