Tema

Jag har fundrar lite på det här.
Jag tror att det är såhär:
om jag ska upprätthåll en bra intervall mellan mina inlägg här på bloggen så måste jag hitta ett tema. Ett tema för vad bloggen ska handla om. Att ta det lugnt är ju det givna temat men i vilka sammanhang. Livet, universum och allting säger den kvikctänkta och något vitsiga läsaren. Det där är också en fråga att ta ställning till, läsaren. Jag bör väl skriva för läsaren men vem är min läsare. Denna läsare har länge gäckat mig. Jag har till och med misstänkt att det denna läsare är i maskopi med andra läsare och att de turas om att läsa. Nåja, en läsare är ju bättre än ingen brukar jag tänka.

Ett tema var det. Den små vår sådär kvicktänkt och onaturligt vitsig har förstås en poäng, det kan inte vara något annat tema än livet, universum och allting. Men jag måste göra ett selektivt urval annars skulle min blogg bli olidligt tråkig och ha ett tämligen lågt underhållningsvärde. Kanske till och med så trist att min enda läsare skulle avlida. Det behövs handlingskraft och engagemang. Därför tror jag att det krävs drastiska åtgärder. Att ta det lugnt under dessa drastiska åtgärder känns som ett givet tema.

Ska jag ska en revolution undrar någon, nej en revolution är något helt annat men det är ändå en revolution på gång. Om detta är det, vem lurar vem? Min väg mot något särskilt, this is the year.

Nu ska jag köpa en ny mobil.

Här är för övrigt några vimmelbilder på mig. Böter? Du dömmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0