Panta mera!

Ett exempel på när jag tog det lugnt och samtidigt förmodligen skapade en anekdot var i helgen.
Jag var lite trött och vi skulle pokra så jag kände att jag behövde nyktra till lite. Jag provade en så kallad energidryck (tydligen finns det folk som dricker sådana ut sprit och jag ville inte vara sämre jag). Sagt och gjort, en liten alimuminiumburk som jag svepte ganska snabbt. Men jag var osäker på var jag skulle göra av den när jag var klar, kändes inte rätt att slänga den och båda pantmaskinerna var upptagna.

Vad gjorde jag då? Jag frågade kvinnan som stod och pantade vid maskinen med röda-korset-knappen om hon ville panta den åt mig. Hon blev ganska överraskad men lite glad tror jag. Jag sa tack och gav henne burken sedan gick vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0