Dagens ungdom och den gamla tekniken del 1

Det är inte lätt att vara född i den "nya" generationen. Jag har ju länge sagt att det är fan kört för alla födda efter 1988 eller något i den stilen. Mer bortskämd generation får du leta länge efter och du lär inte hitta någon. I alla fall kommer jag på bloggen att presentera en serie inlägg (när tillfälle, i efterhand uppstår) hur mötet mellan dagens ungdom och den gamla tekniken kan gå fel. Nåja nu ska jag sluta stoltsera och börja trolla:

Jag ska åka hem med Mats från dagens fotbollsmatch i Davids bil från 198X (David ville åka i en nyare bil, fråga inte). Vi sitter i bilen och väntar på Niklas när Mats börjar fippla med en knapp i dörren. Klick, klick, klick, klick. Han startar bilen. Klick klick klick. Nu utbrister han något i stil med: fan också den funkar inte. Jag ställer den i sammanhanget självklara motfrågan: vadå låset? Mats tittar först på mig med frågande min och sedan på dörren där han såklart upptäcker en hederlig vev.

Välkommen till 80-talet mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0