Läraren, en förebild?


Jag har under en längre tid hävdad att dagens ungdom är förstörd, bortskämd och allmänt misslyckad.
Imorse fick jag lite av en uppenbarelse. Vad är orsaken till förfallet bland de unga av idag? En herre i 45-50 års åldern som jag råkar veta tjänar sitt levene som lärare visade prov på var ungdomen snappar upp sitt dåliga beteende. Först trampar han mig helt uppenbart på foten på stationen i Växjö. Blir det någon ursäkt undrar du? Svaret är nej, torts att han tittar ner och ser att han trampat på min fot och sedan tittar upp och ser att jag också uppmärksammat det hela. Han viker undan med blicken och börjar prata med sitt sällskap. En enkel ursäkt var tydligen för mycket för denna man. Fy säger jag!


Som grädde på moset visar samma herre ännu ett tecken på dålig uppfostran när han helt sonika tränger  sig in på tåget långt innan de som skall ta sig av har kommit ut.

Bedrövligt var ordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0